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新型RWDドリフトカー YD-2Z
Brand New!! RWD Drift car YD-2Z

 RWDドリフトカーの代名詞ともいえるYD-2が大幅な進化を遂げて新登場します!最終形態ともいえる”Z”の名を冠したブランニューマシンは、シェイプアップされたメインシャーシに新型3分割トランスミッションケースを搭載、新たなるスタンダードマシンとして発進します!
 フロント周りでは新しい一体型バルクヘッドを採用し、ステアリングの左右バランスを整えて操作性が向上。新型アッパーデッキも含めてキット標準でスライドラックにも対応し、最小限の変更で様々な状況に合わせたステアリング特性が得られます。
 3ギヤトランスミッションのギヤケースも新規設計となり、3分割とすることで大幅に整備性が向上しました。リヤ側のキャップを外すだけでデフにアクセスできるので、メンテナンス頻度の高いボールデフでも気軽に取り扱えます。また、モーターマウントのローテーションでモーター位置を13段階から選択でき、ローマウントからハイマウントまで路面に合わせた重心バランスを獲得しやすくなっています。3ギヤでスロットルレスポンスも抜群、しなやかなメインシャーシが演出するリヤトラクションと相まって、想像以上に高い戦闘力を発揮します!

YD-2 has undergone a major evolution and is now available! The brand new machine bearing the name of “Z”, which can be said to be the final form, is equipped with a new 3-split transmission case on the shape-up main chassis and will start as a new standard machine!
A new integrated bulkhead is used around the front to improve the left-right balance of the steering and improve operability. The new upper deck is compatible with slide racks as standard in the kit, and steering characteristics suitable for various situations can be obtained with minimal changes.
The gear case of the 3-gear transmission has also been newly designed, and the maintainability has been greatly improved by dividing it into three parts. Since you can access the differential simply by removing the cap on the rear side, you can easily handle even ball differentials that are frequently maintained. In addition, the motor position can be selected from 13 stages by rotating the motor mount, making it easy to obtain the balance of the center of gravity according to the road surface from low mount to high mount. With 3 gears, the throttle response is outstanding, and combined with the rear traction produced by the supple main chassis, it demonstrates higher combat power than you can imagine!

DP-YD2Z YD-2Z シャーシキット Chassis kit ¥25,800(税別)
DP-YD2ZG YD-2Z シャーシキット (YG-302ジャイロ付) Chassis kit with YG-302 gyro ¥29,800(税別)

キット標準でスライドラックの搭載に対応。樹脂製のフロントバルクヘッドは一体型で、軽量化と左右バランスに貢献しています。スプリングは前後ともにドリフト専用のオールラウンドタイプを採用。

フロントアームやタイロッドのピボットボールは軽量で動きの良いΦ4.8mmタイプになりました。

The pivot ball of the front arm and tie rod is a lightweight and easy-to-move Φ4.8mm type.

モーターマウントはローマウントからハイマウントまで13段階に設定ができ、路面対応幅が大きく広がりました。(ローポジションではギヤ比の制限があります)

The motor position can be set in 13 steps from low mount to high mount, greatly expanding the road surface compatibility. (There is a gear ratio limit in the low position)

新設計の3ギヤトランスミッションでスロットルレスポンスが大幅に向上しています。

Throttle response is greatly improved with the newly designed 3-gear transmission.

さらに新型ギヤボックスは3分割タイプになり、リヤ側のキャップを外すことで簡単にデフを取り出すことが可能。デフの硬さでフィーリングを試したい場合や、メンテナンス頻度が高いボールデフも気軽に使えるようになりました。

The new gearbox is a 3-split type, and you can easily access the differential by removing the cap on the rear side. If you want to test the feeling with the hardness of the diff, or you can easily use the ball diff, which is frequently maintained.

モーターをハイマウントにしたときは、リヤブレースの取り付けを変更することで、ピッチング剛性を高めることが可能です。

When the motor is high-mounted, it is possible to increase the pitching rigidity by changing the mounting of the rear brace.

バッテリー搭載はこれまでのEシリーズなどと同様にスタンダードサイズからショートLi-poなどにも対応しています。

The battery is compatible with standard size to shorty Li-po.

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