YD-2シリーズ用フロント&リヤ ブレーキディスク/キャリパー仕様セット
Front & rear brake disk , caliper set for YD-2 series
YD-2シリーズ全車に共通でご使用いただける、ダミーのブレーキディスクとキャリパーのセットです。ブレーキディスクはホイール装着用の六角ハブとの一体型で、もちろんホイールと共に回転します。ハブの厚みも5.5mm、6.5mm、8.0mmと3種類付属しますので、トレッド幅やスクラブ半径の調整も自在。一方ガンメタカラーのブレーキキャリパーは前後のナックル上に固定するので、走行中も実車同様のリアルな見た目に仕上がります。ホイールの隙間から覗くブレーキディスク&キャリパーが、マシンの足元をぐっと引きしめます。
Yokomo will be releasing a new series of exterior parts for the YD-2, which will be a Brake discs and Calipers set. The brake discs themselves will include an integral hexagonal hub to be able to mount the wheels. There will be 3 types of hub thickness, 5.5 mm, 6.5 mm and 8.0 mm which will all be included so that all type of customers can adjust their track width and scrub radius freely. The brake calipers, which can be mounted to new front and rear knuckles, are gunmetal color to better represent the realistic look and finish of a real car. Brake discs & calipers looking through the gap between the wheels will give your chassis a true realistic scale look!
セットには樹脂製のステアリングブロックとリヤハブキャリアも付属しますが、キャリパーを取り付けやすくするとともに、それぞれ最新のセッティングに合わせた形状となっています。ステアリングブロックは実車の構造を参考に最適なトレールとキングピンアングルを設定し、カウンターステア中のルックスを高めながら、ステアリングレスポンスも向上しています。ステアリングストッパーやタイロッド取り付け位置も最新仕様にモデファイし、切れ角を上げた際の作動も滑らかに仕上がります。リヤハブキャリアはアッパーアームの取り付け位置を増設し、ロールセンターや対地キャンバー変化の設定幅を増やして、積極的にロールを活用するセッティングが可能になっています。特にPタイルなどのグリップが低い路面では、アッパーアーム取り付け位置を高くすることでシャーシがロールした際の接地面積を保ち、横方向への安定したグリップを確保してアグレッシブな走行を実現しています。
The
set comes with new plastic steering knuckles and rear hub carriers in order to be able to install the calipers, which will be shaped to match our latest spec settings. The new steering knuckles are set for the optimum trail and kingpin angle which where referenced from the dynamics of a real drift car so steering response is improved while increasing the looks while counter steering. The steering stopper and tie rod mounting positions are also modernized to the latest specifications, and the operation when increasing the steering angle also becomes smoother. The rear hub carriers are designed with new upper arm attachment positions. This new positioning allows an increase in the range of setting the roll center and the camber change to the rear, making it possible to positively utilize the roll especially when at a low grip surface such as P tile. By keeping more of the contact area when the chassis rolls by raising the upper arm attachment position this will ensure more stable grip in the lateral direction, realizing aggressive drifting!
※写真はプロトタイプにつき、実際の製品と異なることがあります。
製品紹介動画URL:https://teamyokomo.com/movie/8062/