進化したツーリングカー”BD10LC”
Evolved touring car "BD10LC"
MRTC-BD10LC 競技用ツーリングカー BD10LC Competition touring car 予価¥72,000(税別)
MRTC-BD10LCR 競技用ツーリングカー BD10LC with RTC Competition touring car 予価¥83,000(税別)
加速するレーシングフォルム
速く走るための性能がマシンのフォルムを描き出す。路面に張り付くほどのLCデザインが、コーナーをハイコントラストに染め上げる。紛れもないレーシング。妥協なき世界に立ち向かう姿がそこにある。
Introducing the next evolution to the BD10, the BD10LC!
The LC (low centre) design of the new car provides more traction and sticks to the road surface, allowing higher cornering speeds. The car has also been made lighter and features the following new parts:
■NEW!! アルミ製 軽量アッパーバルクヘッド
■NEW!! レイダウン フロントダンパー&ダンパーステー
■NEW!! レイダウン リヤボディマウント
■NEW!! AXON アルミ製 一体型六角ハブ
■NEW!! AXON ソフト ショックダイヤフラム&Oリング
■NEW!! AXON 高効率ハードスパーギヤ
■ NEW !! Aluminum lightweight upper bulkheads
■ NEW !! Laydown front damper & damper stay
■ NEW !! Laydown rear body mount
■ NEW !! AXON Aluminum integrated hexagonal hub
■ NEW !! AXON Soft Shock Diaphragm & O-ring
■ NEW !! AXON High efficiency hard spur gear
新型フロントショックタワーは初期BD10に比べて低く設定され、スムースなステアリングフィールを引き出します。ハイスピード域でもナーバスにならず、タイヤのパフォーマンスを最大限に引き出します。
The new front shock tower has been significantly lowered vs the BD10, resulting in a smoother steering feeling. The car is also less nervous at high speed, resulting in better tire performance.
形状変更と精密加工でで大幅な軽量化を果たした前後アッパーバルクヘッド。アッパーリンクも必要最小限の2穴に設定。
Front and rear upper bulkheads are changed to a 2 hole upper link design, resulting in significant weight reduction by changing shape and removal of materials.
六角ハブとアクスルスリーブを一体型にし、トラクションと回転効率を同時に高めています(AXON製)
The new AXON hexagon hub and axle sleeve are integrated to improve traction and rotation efficiency. There is now less rotating mass and no free movement between parts.
リヤボディマウントを後方に移設して低重心化し、ボディのダウンフォースも効率的に受け止めます。必要以上のロールを防ぎ、フラットに旋回することが可能です。もちろん従来通りのアップライトスタイルのボディマウントも使用可能。
The rear body mount has been moved to the rear, to lower the center of gravity and efficiently increase the downforce of the body. This results in a much flatter car on track as the rear of the body shell does not move up/down. The conventional rear post method can still be used if desired.
新しいAXONショックOリングとダイヤフラムにより、ショック作動の正確性と安定感が高まりました。温度変化の影響も受けにくくなり、レース時のダンパー設定が楽になります。
The new AXON soft shock diaphragm and O ring results in better and more consistent shock performance. This means it’s less sensitive to temperature change and less rebuilds are needed.
スパーギヤもハードタイプに更新され、従来よりもさらに駆動ロスを低減しました。
The new harder spur gear also gives more forward traction, and is much stronger than it’s softer predecessor.