TOPICSNEWS

NEWS
NEWS ニュース

2021 南オーストラリア RCRA State Titlesでアントニー・カレッティ選手が2クラスTQ&WIN
Double TQ & WIN ! Antoni Caretti sweeps 2021 South Australian RCRA State Titles

オーストラリアのトップドライバーであるアントニー・カレッティ選手から、アデレードヒルズのRRCSAリトルハンプトンで開催された2021年のRCRA南オーストラリア州タイトルレースのレポートが届きました。

Australia’s top driver Antony Caretti has sent us a report on the 2021 RCRA South Australia title race at RRCSA Littlehampton in Adelaide Hills.


 

いよいよレースが再開します!

私はアデレードヒルズのRRCSAリトルハンプトンで開催された2021年のRCRA南オーストラリア州のタイトルに出場しました。

レースは9月17日から19日に開催されました。金曜日の練習はうまくいき、事前に施したセットアップをほとんど変更しませんでした。私のストックカーは素晴らしく、さらに異なるショックの組み合わせをテストしました。

私は2台の異なるモデファイドマシンを持っていました。どちらもコース上でのスピードはは同等ですが、フィーリングはわずかに異なります。慣れてきたら、週末にレースをする車にしようと思いました。残りの時間は初めて使用するKWRタイヤをテストしました。タイヤがバーストする可能性があるため、走行のたびにタイヤのサイドウォールを接着するなど、入念なタイヤの準備をしました。

土曜日は予選日でしたが、予選1ラウンドを行った後に雨が降ってきてしまいました。私はそのラウンドでストック、モデファイの両クラスで暫定TQタイムで走行しました。

日曜日の天気は乾燥していましたが、非常に風が強かったです。最高時速70kmに達する強風!これは私がこれまでRCで経験した中で最も困難な条件でした。ありがたいことに、私はいくつかのクリーンランを行い、両方のクラスでTQを確定することができました。

決勝はこのようにうまくいくとは限りませんでしたが、ありがたいことに私は両方の決勝A1をトップゴールできました。ストックのA2では、残念ながら、カーブを取りすぎてエラーが発生し、車が10秒以上ひっくり返ったままになりました。A3での勝利は非常に簡単でした。モディファイドでは、なんとかA2で優勝を確定できましたが、このレースはクレイジーでした。巨大な突風、トラックを横切って吹き飛ばされても、車をまっすぐに保つことはほとんどできません!!フィニッシュラインを越えてとても安心しました。

どちらの車も週末を通して素晴らしく機能し、それは私にとって素晴らしい結果でした。次のレースを楽しみにしています!

Finally back to racing!

I competed at the 2021 RCRA South Australian State titles held at RRCSA Littlehampton in the Adelaide hills.

The race was held on 17-19 of September. Friday practice went well, and I barely changed my setups from how the cars arrived at the track. My stock car was fantastic, and I just tested different shock combinations.

I had two different modified cars, both very similar in speed on track but slightly different in feeling. Once I got comfortable with one, I decided that would be the car I raced on the weekend. The rest of the day I just tested out the KWR tires, as this was my first time using them. I worked out a great tire preparation, and this included gluing the sidewall of the tire after every run due to the possibility of the tires tearing.

Saturday was Qualifying day, and we got 1 round in before unfortunately having the rest of the day being rained out. I was able to take TQ in stock and modified in that round.

On Sunday the weather was dry, but also very windy. Speeds reaching up to 70 km/h! This was the most difficult driving conditions I’ve ever experienced in RC. Thankfully I had some clean runs, and was able to TQ both classes.

I knew the finals would be tricky with these conditions, and thankfully I won both A1 finals. In A2 of stock I unfortunately made an error taking too much curb, resulting in the car being on its roof for over 10 seconds.. I did redeem myself taking the win in A3 quite easily. In Modified I managed to take the wij in A2, but this race was crazy. Huge wind gusts, barely being able to keep the car in a straight line, even being blown across the track!! I was very relieved to cross the finish line.

Both cars worked awesome all weekend, and it was a great result for myself. I am looking forward to the next race‼

Reported by Antoni Caretti

アントニー選手のマシンセッティング、および搭載されたR160スピードコントローラーのセッティングは下記となります。アウトドアアスファルトのセッティングは参考になりそうですね。

BD10LC 13.5T Stock Setting sheet [PDF212KB]

BD10LC 4.5T Modified Setting sheet [PDF212KB]

R160 Speed controller Setting sheet [PDF130KB]

SHARE