センタードライブで極める圧倒的なドライバビリティ! 1/10競技用ツーリングカーBD10
Superior agility and balance thanks to the new central drivetrain! New 1/10 Competition Touring Car BD10
MRTC-BD10 1/10 競技用ツーリングカー BD10 Competition touring car ¥68,000(税別/excluding tax)
操作性を左右する走行中のシャーシモーションを徹底的に解析し、重量と駆動トルクの前後バランスを最適化するために導かれたセンタードライブ レイアウト。ロールセンター、旋回軸、ピッチングバランス、ウエイト配分、すべての数値が融合することで生まれる圧倒的なドライバビリティが、ピーキーになりがちな昨今のツーリングカーの常識を覆し、安定感と速さの両立を実現しました!
正確なコーナーへのアプローチに重要な運動性能を実現する最小限のピッチングモーションながら、それぞれ2mm延長した前後サスアームでトラクションの高い立ち上がり加速が可能。コーナーリング全域でコントローラブルな特性を獲得し、ドライバーへの負担も軽減します。
After thoroughly analyzing chassis-motions of a car during driving time which had affect edits operability, we laidout a center drive which optimized the balance between the front and the rear regarding the weight and the driving torque. The overwhelming drivability brought by the optimal combination of roll center, pivot axis, pitching balance, weight distribution and all other values broke the common sense of today’s touring cars that tends to be peaky and realized both stability and speed.
This model accelerateda high-traction with the front and rear suspension arms which was extended for 2mm while having the minimum pitching motion that also heightened the kinematic performance important for accurate cornering, and acquired the controllability throughout the cornering and reduced the burden on the driver.
NEW!! センタードライブ レイアウト
NEW!! メインシャーシ&アッパーデッキ
NEW!! アルミ製 モーターマウント
NEW!! ロングサスアーム(前後2mmロング)
NEW!! アルミ製 サスマウント(ロングサスアーム対応)
NEW!! ピッチング コントロールプレート
NEW!! ショック シリンダーコーティング
NEW!! 2重構造Oリング ショックアブソーバー
NEW!! スーパープログレッシブ スプリング(フロント)
NEW!! センタープーリー(20T)
NEW!! 4mmアルミ製六角ハブ
NEW!! AXON製 スタビライザー ワイヤー(前後)
NEW!! AXON製ギヤデフアクスル Oリング
NEW!! Center drive layout
NEW!! Main chassis & Upper deck
NEW!! Aluminum motor mount
NEW!! Long suspension arm(F/R 2mm longer)
NEW!! Aluminum suspension mount(for long suspension arm)
NEW!! Pitching control plate
NEW!! Shock cylinder coating
NEW!! Dual shock O ring
NEW!! Super progressive spring (Front)
NEW!! Center pulley (20T)
NEW!! 4mm Aluminum hex hub
NEW!! AXON Stabilizer wire (F/R)
NEW!! AXON Gear diff axle O ring
前後等長ベルトでピッチング動作を抑え、コーナーリング全般で高い安定感を実現
It reduced the pitching motionwith the front and back isometric belts and realized a high stabilityin all cornering.
それぞれ2mm延長した前後サスアーム。最小限のロールモーションで高い運動性能を発揮します
It reduced the pitching motionwith the front and back isometric belts and realized a high stabilityin all cornering.
ロング リヤステフナーで剛性を調整し、最適なトラクションバランスを引き出すことが可能
It reduced the pitching motionwith the front and back isometric belts and realized a high stabilityin all cornering.