YD-2E/Sシリーズ用 ラウンドリィ ステアリング スライドラックセット
“Curved Slide Rack” for YD-2E and S series
YD-2シリーズのコーナーリングレベルをさらに高めるスライドラック式のステアリング/バルクヘッドセットです。
スライドラックは度重なるテスト走行から導き出されたラウンドリィ(湾曲)形状を採用。直線型のネガティブポイントであった最大切れ角時のタイロッドの干渉を解消し、深いドリフトアングルでもコントロール性が高く、余裕の走行が可能です。また、スライドラック本体を前傾マウントすることで、ステアリング作動時の水平面に対するタイロッドの角度変化を抑え、切れ角全域で安定したコーナリング特性となるように仕上げてあります。
Installing high precision Slide Rack will reduce the backlash around the steering wheel, making the steering feel more rigid and decreasing the shaking.
The curved slide rack was designed to prevent interference with linkage rod at steering angle. It allows the drifter to feel more freedom in deepest angle drifting moment. The rack is installed with a forward tilt angle in order to reduce the bump
steer, which is the tendency of the wheel of a car to steer itself as it moves through the suspension stroke. The body roll and suspension motions will not influence the car to turn more sharply than the driver anticipates.
アルミ製のスライドラックには耐摩耗性を高めるハードアルマイトを施し、6個のベアリングで保持するスムーズな作動が特徴。ベアリングポストは偏芯カムとなっていますので、ステアリングのガタつきを極限まで減らし、ダイレクト感の大幅な向上やハンチングの抑制にも効果があります。
The aluminum slide rack is made with a hard anodizing which improves wear resistance and features smooth operation being held by 6 bearings. Because the bearing post is an eccentric cam shaft, it reduces the rattling of the steering to the limit, there is also an effect in greatly improving the direct feeling and prevent from the juddering.
※YD-2Sシリーズ用のセットにはグラファイト製の専用アッパーデッキ、アルミ製バルクヘッドスペーサーは付属しません。
* Graphite upper deck and aluminum bulkhead spacer are not included in the set for YD-2S series.”