最新の ST システムを搭載した YD-2SX II キット登場!
Our championship winning RWD chassis just got better!
DP-YD2SX2 1/10電動 RWD ドリフトカー シャーシ キット YD-2 SXII ¥62,000 (税別)
低グリップ路面で圧倒的な戦闘力を誇る、ハイ マウント モーターの”YD-2SX”が、最新のラウンドリィ スライドラック ステアリング システムを標準装備し、“YD-2 SXII”として12月末に新登場です。
アルミ / カーボン製の高精度 ラウンドリィ スライドラック ST システムは、ステアリングの切り始めから最大舵角まで常にスムーズで癖のないフィーリングを実現。 今年11月に開催された RCDC 全日本選手権 RWDクラスでも過去最多の出場者を退け、チーム ヨコモの吉波 隼 選手が、ラウンドリィ スライドラック ST システムの安定したステアリング フィールを武器にTQ & 優勝を獲得!
フロントセクションでは、最新のセッティングに基づいた、トレール / キングピンアングル設定を施した、ステアリング ブロックも新採用しています。
Introducing the new YD-2SXII The already proven design of the high motor ‘YD-2SX’, that already gives high end driving performance on low traction surfaces, is now available as standard with the latest upgrade parts and curved slide rack steering system.
It will be available from all good hobby shops at the end of December.
The Aluminum/Carbon high precision curved slide rack provides a smooth, precise and consistent feeling from steering inputs from the start right through to maximum steering angle. This is possible with our no bump steer design that allows you to use many castor and KPI options without affecting the steering angle over bumpy surfaces.
Team Yokomo ace driver Hayato Yoshiba took TQ & the overall win at the RCDC Championship in Japan using the new linear steering feel of the curved slide rack, beating a record number of contenders in the competition for RWD class held in November this year!
圧倒的なリヤ トラクション性能を発揮する人気オプションパーツ、リヤ ショート アームを”YD-2 SXII”では標準装備。 リヤ ショック タワーも従来のグラファイト製から変更となる、ベベルエッジ 処理を施し高級感溢れるアルミ製を標準装備することで、より確実なトラクション性能を発揮します。
リヤ ハブキャリアは、アッパー アームの取付け位置を増設し、セッティング幅を広げた最新型を採用。 アルミ ショック タワーのアッパー アーム取付穴と併せ、コースに合わせたリヤ周りのセッティングを好みに合わせ、細かく調整できます。
The new revision of the YD-2S platform also includes the latest option parts in the kit that enhance the overwhelming rear traction performance of the YD-2S. The latest steering knuckles with trail/kingpin angle settings, proven to work in the highest level of competition. New rear short arms and adjustable aluminum toe straps that allow for fine adjustment of rear toe in, essential for forward traction.
The rear shock tower has been swapped out from our traditional graphite material to match the existing aluminum parts. We found in testing it provides a more consistent performance over carbon and we have added more camber link holes for fine tuning. Our new design rear hub carriers, with higher link mounts, change the position of the upper arm and adds more setting options for roll camber gain. This combined with the new rear shock tower allows for a multitude of settings to cover any situation.
Finally the YD-2SXII also includes our special aluminum motor mount that allows you to adjust the position of the motor in 7 different positions, offering finer roll characteristics.
使用可能なバッテリーはショート リポ専用となりますが、搭載位置を縦置き、横置き(前後位置設定可能)と変更することで、重心バランスを調整可能。 標準装備の7段階にモーターの位置調整が可能な、アルミ製 スペシャル モーターマウントでの重心バランス調整を含め、コースに合わせたマシンバランスを容易に調整できます。
The chassis is still exclusively for shorty Lipo’s. You can adjust the front/rear weight bias simply by moving the mounts only 4 screws!
The option is also there to mount the battery down the center or the chassis (front and rear position selectable). Easily adjust the weight balance and weight transfer to suit your circuit.