V4ジャイロにレッドバージョンが登場!
V4 Steering jyro Red version !
DPP-302V4R
ドリフトパフォーマンス エンドポイントアジャスト付 ステアリングジャイロ (2/3ch用・レッド) ¥6,480(税別)
Drift Performance Steering gyro with End point adjust (2/3ch Red)
4モードから選択可能な新開発クワッド システムを搭載し、ドリフト初心者からハイレベルな競技出場者の方々まで、幅広いユーザー層に対応した、超高性能 新世代 ドリフト専用 ステアリング ジャイロです。
DP-302V4ジャイロ 解説動画
https://youtu.be/qXSzAnsnXCk
高性能チップの新採用でハンチングを抑制。 アルミ筐体は薄型デザインを採用し、レッドアルマイトバージョンのマシンにマッチするレッドカラーの筺体で、ベベルエッジには高級感漂うゴールド アルマイトを施しています。
This super high performance new generation drift steering gyro supports a wide range of users, ranging from drift beginners to high-level competition participants with newly developed circuitry to give the user 4 selectable modes.
With the latest high-performance semiconductor chipset and programming, it helps to eliminate any undesired steering shake from gyro operation.
Detecting excessive movement and reducing the chance of unsettling the chassis. Giving the user unparalleled control over almost any surface.
画期的な新機能となるクワッド システムは”デュアル ゲイン モード”と”デュアル ゲイン コントロール”の2つに大きく分かれます。
デュアル ゲイン モードではASSIST(アシスト)とNOR(ノーマル)をディップ スイッチで切り替えることが可能。 ASSIST モードではドライバーの操作に対して、ジャイロの補正が強く働き、初心者でも気軽にRWD ドリフトをお楽しみいただけます。 NOR モードではドライバーのステアリング操作を優先して、よりコンペティティブな走行が可能となります。
デュアル ゲイン コントロールではSOFT(ソフト)とHARD(ハードをそれぞれ)0~100の範囲でゲイン調整できます。 SOFT モードではジャイロの初期反応を抑え、フロントのグリップを捉えやすくなりますので、タイル / カーペット路面での走行に向いた設定となります。 HARD モードではジャイロの初期反応を高めることで、初心者の方や大型のコースでの走行に向いた設定となります。
新設計の薄型筐体の採用で、各スイッチの視認性と操作性が大幅に向上。 微妙な設定変更でもしっかりと確認が可能です。
The quad control system, which is a revolutionary new function, is roughly divided into two: “dual gain mode” and “dual gain control”.
In dual gain mode, ASSIST (assist) and NOR (normal) can be switched by the dip switch. In the ASSIST mode, correction of the gyroscope works strongly against driver’s operation and steering inputs. Allowing even total beginners to enjoy RWD drifting with ease. In NOR mode, the driver’s steering operation is prioritized, making it possible for you to counter steer your chassis allowing more control over larger movements of the steering range.
In dual gain control the gain can be adjusted in the range of SOFT and HARD respectively. In SOFT mode it will be easier to obtain initial front grip by suppressing the initial response of the gyro, taking away a little of the punch, making for tighter more controlled transitions. So it will be suitable for driving on smaller low grip tile and carpet track surfaces. In HARD mode, it is set for driving beginners and large-scale track layouts by increasing the initial response of the gyro.
We have also included an endpoint adjustment button that allows you to set the travel of the servo through the gyro, preventing any unwanted stress on the steering system, reducing power drain and overheating your servo.
Red anodized aluminum case has a crisp thin design and the beveled edge has been given a luxurious gold anodizing. Designed to make fine adjustments a breeze and switch access is massively improved.