TOPICSNEW-RELEASE

NEW-RELEASE
NEW-RELEASE 新製品

さらなる高みを目指して進化した2WDオフロードカー YZ-2 CAL3/DTM3 新登場!!
NEW!! 2WD off-road car YD-2 CAL3/DTM3 evolved to further spec

B-YZ2CAL3 2WDオフロードカー YZ-2 CAL3 (人工芝/カーペット路面用) ¥46,800(税別)
B-YZ2DTM3 2WDオフロードカー YZ-2 DTM3(ダート路面用) ¥46,800(税別)

2017年のIFMAR世界選手権を制したYZ-2シリーズがさらに進化、路面適応力やマシンの旋回能力を高め、さらなる高みを目指します。

ダート路面に適合するYZ-2 DTM3はメインシャーシをショート化し、積極的なピッチング作動で荷重移動を早め、グリップの低い路面でも高いレスポンスと旋回性を発揮します。また、DTM3には2種類のギヤボックスが付属。ローマウントながらモーターを後ろ寄りに設定できるLDギヤボックスと、ハイグリップ用としても使われているLCギヤボックスから選択でき、幅広い路面適応力を見せます。

人工芝やカーペットなどのハイグリップ路面に対応するYZ-2 CAL3は、ショック取付位置を3mmダウンさせるローマウントダンパーステーや、前後に標準装備されるスタビライザーで圧倒的な運動性能を獲得しながら、ロングホイールベースで安定感の高い走行が可能です。

いずれのマシンも3分割ギヤボックスでメンテナンス時のデフへのアクセスを向上させ、従来よりも太いサスアームピンの採用などで耐久性も高めるなど、細部にわたりスペックアップを果たしています。進化したマシンで再び世界の頂点を目指します!

The YZ-2 was the 2017 IFMAR World Championships winner. Yokomo have improved its off road surface adaptability and cornering performance, bringing the next level of performance.

The YZ-2 DTM3 is suited to dirt tracks. Yokomo have shortened the main chassis and improved acceleration load transfer by aggressive pitching action. It also delivers high response and turning, even on low grip surfaces. In addition, the DTM3 comes with two types of gearboxes. You can choose from an LD gearbox that allows you to set the motor to the rear while being low mounted and an LC gearbox that is used for high grips, giving you a wide range of road surface adaptability.

The YZ-2 CAL3 is suited to high grip tracks surface such as artificial turf. It has gained overwhelming driving performance with a low mount damper stay to lower the shock install position by 3 mm, the front and rear stabilizer is standard in the kit. You will feel a sense of stability with the long standard wheel base.
We have also improved the access to the differential for maintenance with a three-piece gear box which also improves durability by adopting a thicker suspension arm pin than before. Now aiming for the world championship again with an evolved machine!


 

DTM3/CAL3

前後のアウターサスピンをΦ3mmに、リヤインナーサスピンをΦ3.5mmに変更することで、大幅に剛性を高めています。サス作動の滑らかさも向上し、トラクションも一層高まります。

By changing the front and rear outer hinge pins to Φ3mm and the rear inner hinge pins to Φ3.5mm the rigidity is greatly enhanced. 

The smoothness of the suspension operation improves dramatically and increased traction is achieved.


 

DTM3/CAL3

3分割式のギヤボックスでデフへのアクセスが簡単になりました。DTM3は軽量ボールデフ、CAL3には密閉式ギヤデフが標準装備となります。

Access to the differential has become easier with the 3-split gearbox. 

DTM3 comes with a lightweight ball differential and CAL3 comes with a high capacity sealed gear differential as standard.


 

DTM3/CAL3

コーナーのトレース精度とグリップ感を高めるフロントウイングも標準装備。専用の軽量ウイングマウントで確実な固定が可能です。

Also equipped with a front wing that enhances corner holding accuracy. Securely fixed in place with a special lightweight wing mount.


 

DTM3/CAL3

ESCと受信機を設置するメカトレー。簡単に取り外すことができ、メンテナンスの効率が上がります。

A chassis mounted tray is supplied for installing the ESC and Receiver. 

It can be removed easily and maintenance efficiency is increased.


 

DTM3/CAL3

新型のバッテリーホルダーはワンタッチ式。バッテリー位置を細かく移動することができ、ウエイトバランスの詳細な設定が可能です。

The new battery holder is a one-touch type, simple one thumbscrew operation.

The battery position can be moved in smaller increments, giving a more precise setting of weight balance.


 

DTM3/CAL3

スリッパークラッチはシングルタイプが標準ですが、プレートとパッドを追加するだけでダブルスリッパーに変更することも可能です。

The slipper clutch is a standard single type, but it is possible to change to double slipper just by adding plate and pad.


 

CAL3

前後スタビライザーを標準装備して高い運動性能を発揮するCAL3。前後ショックタワーもショック取付位置を3mm下げる専用品を使い、低重心化が施されています。

The CAL3 is equipped with a front and rear stabilizer as kit standard for higher driving performance. 

The shock tower also has a lower center of gravity, using a special product that lowers the shock mounting position by 3 mm.


 

CAL3

CAL3にはハイグリップ路面に適したLCギヤボックスが標準装備。やや前寄りの重心で旋回性を高め、重心を低くすることで高い運動性能を発揮します。

The CAL3 comes standard with an LC gearbox suitable for high grip track surfaces. 

It improves turn in performance as the center of gravity is slightly different, improving driving feel.


 

DTM3

YZ-2DTM3には2種類のギヤボックスが付属。ローマウントながらモーターを後ろ寄りに設定できるLDギヤボックスと、ハイグリップ用としても使われているLCギヤボックスから選択でき、幅広い路面適応力を見せます。

Two types of gearboxes are included with the YZ-2DTM3. You can choose from an LD gearbox that allows you to set the motor to the rear while being low mounted, and an LC gearbox that is also used for high grip, showing a wide range of track surface adaptability.


 

DTM3/CAL3

サスアームにはショックマウントプレートが付属し、ショックのレバー比を細かく変更することが可能です。ショックはサスアームの前後どちらにも取り付け可能。

The suspension arm now comes with a new shock mounting plate, which allows you to finely change the lever ratio of the suspension. The shock can be attached to either side of the suspension arm.


 

DTM3/CAL3

専用のモーターファン マウントで、30mmのクーリングファンをがっちりと取り付けられます。

The special motor fan mount allows a 30 mm cooling fan to be mounted securely.

SHARE