チームスズキ YD-2/BD8用 真鍮製 サスホルダー
Team SUZUKI Brass suspension mount for YD-2/BD8
TS-2149 YD-2/BD8用 真鍮製サスホルダー A (39.5~42.7mm) ¥2,180(税別)
TS-2150 YD-2/BD8用 真鍮製サスホルダー B (43.5~46.7mm) ¥2,180(税別)
TS-2151 YD-2/BD8用 真鍮製サスホルダー C (46.4~49.6mm) ¥2,180(税別)
チームスズキからYD-2とBD8シリーズ用の新型サスホルダーが登場します! 形状はヨコモ製の純正サスマウントと同等ながら、素材を真鍮製とすることで重量を増やし、マシンのウエイトバランス調整に役立つアイテムとなります。サスホルダー1個あたり、純正のアルミ製サスマウントに比べて約7~8gの重量増となります。
一般的にレースレギュレーションに合わせるためのウエイト増と言えば、スチールや鉛製のウエイトを別途装着するのが一般的ですが、スリム化した昨今のマシンには搭載場所も少ないため、このサスホルダーのように違う素材を使用することで、省スペースで低重心化が可能になります。
単にウエイトとして搭載する場合は、重量物の集中化を図るためにフロント後側やリヤ前側に搭載しますが、あえてフロント前側やリヤ後側のオーバーハングに搭載することで、ピッチングの動きを変化させる方法もセッティングとして効果的です。サスピン間の幅は純正品と同様に、付属の5種のアダプターを入れ替えることで、細かく設定することが可能です。
TS-2149 YD-2/BD8 Brass Suspension holder A (39.5-42.7mm) ¥2,180
TS-2150 YD-2/BD8 Brass Suspension holder B (43.5-46.7mm) ¥2,180
TS-2151 YD-2/BD8 Brass Suspension holder C (46.4-49.6mm) ¥2,180
This new suspension holder has released under Team Suzuki brand. It is the same shape but made by brass for gaining more weight to be functioned as vehicle weight balance items.By replacing with the standard holder, 7 to 8g heavier than pure aluminum made holders.
Generally, optional weight is intended for align with the racing regulation, but it will effects the vehicles weight balance as well. In case of conventional steel parts, it requires extra space for installing on main chassis.
By installing this brass made suspension holder, saving the space on chassis and capable for more effective weight balance setting to installing more heavy weight items at the front and rear overhang section. Installation and setting are the same as the standard parts by replacing 5 adaptors to find the best settings.