妥協なきあくなき探求心が生み出した、最強ツーリングカー シャーシBD9 登場!
All New touring car "BD9" Product details !
MRTC-BD919 1/10競技用ツーリングカー BD9 ¥63,000(税別) 10月末発売!!
2020年の世界選手権奪還を目指し、チームヨコモが一丸となって世界中のサーキットでテストを行い、細部にまでこだわり抜きフルモデルチェンジ。1/10ツーリングカー シャーシ”BD9”がついに登場です。
ツーリングカー シャーシのリーディング カンパニーとして、常に先進のアイデアと性能で、世界のレースシーンを牽引してきた”BD”シリーズが、エースドライバー ロナルド・フェルカーを筆頭に、真摯に実戦の場で開発を繰り返し、前身となるチャンピオン シャーシ”BD8 2018”から実に約90%以上ものパーツを新規に設計。比類なき走行性能と耐破損性能は、ツーリングカー シャーシの新しいベンチマークとなります。
パーツ形状はもちろんのこと、使用するマテリアルまで徹底的に吟味することで、気候や気温などの環境変化にも左右されづらくなり、レースという極限状況下でもシャーシ本来の高い性能を常に安定して発揮できます。サンデー ドライバーから世界選手権を戦うハイエンド ユーザーまで”BD9”を手にする全てのユーザーがその性能を実感でき、勝利を願うユーザーの最高の選択肢となります!
All of plastic composite materials are made in Japan with new designed mold, this is a big challenge for us to release a brand new car like BD9.
Every single parts has been tested one by one at several type of tracks in Japan and other countries.
Our Ace pilot Ronald already shown us to achieve the track record in first ride early this week in Germany by using just BD9 new chassis.
The car looks very conservative changes but very aggressive approach for ensure the racing drive feels more easy at serious racing scene.
This is the car everybody feels more advanced in driving technique just out of the box car. The configuration in the box is ready to race.
新設計 アルミ製 両軸受け左右連結式 高効率センターバルクヘッド
新設計 アルミ製 ナローバルクヘッド(18mm幅)
新設計 カーボングラファイト製 メインシャーシ
新設計 センター バックボーン システム
新設計 アルミ製 ベルクランク
新設計 新素材グラファイト採用F/R ロング ロアサスペンション アーム
新設計 新素材グラファイト採用 カーボングラファイト製 Fステアリングブロック
新設計 新素材採用 フロント ハブキャリア
新設計 新素材グラファイト採用 カーボングラファイト製 リヤ ハブキャリア
新設計 アルミ製 サーボマウント
新設計 ベアリング支持式 スタビライザー
新設計 小型/軽量ギヤデフ(38T)
新設計 センタープーリー(20T)
新設計 Wジョイント ユニバーサル
新設計 ワンタッチ式 バッテリーホルダー(グラステープ不要)
新設計 アルミ製 ターンバックル
アクソン製 BD9専用 ビッグボア ウルトラショート ショック
アクソン製 BD9専用 フロント プログレッシブ スプリング / リヤ リニア スプリング
プレジョン ベアリング標準装備
バルクヘッド上下とアッパーデッキ用にアルミ/スチールビスの2種を同梱
NEW!! Aluminum connected center bulk head (Super Narrow)
NEW!! Graphite main chassis
NEW!! Center back born system
NEW!! Aluminum bell crank
NEW!! F/R Long lower suspension arm (New material)
NEW!! Graphite molded front steering block (New material)
NEW!! Molded Front hub carrier (New material)
NEW!! Graphite molded Rear hub carrier (New material)
NEW!! Solid Aluminum servo mount
NEW!! Bearing support stabilizer
NEW!! Light weight/Minimize Gear differential (38T)
NEW!! Aluminum center pulley (20T)
NEW!! Double joint universal
NEW!! One touch battery holder (Glass tape unnecessary)
Aluminum turn buckle
Axon BD 9 exclusive big bore ultra short damper
Axon BD 9 exclusive front progressive spring / rear linear spring
Precision bearing
Includes aluminum and steel screw for bulkhead, upper and lower deck
バルクヘッドの幅を狭めることで、さらにシャーシフレックスを生かしたしなやかな走りが可能になりました。様々な路面状況にも合わせやすく、高いトラクションを実現します。
また、バルクヘッド上下とアッパーデッキを固定するビスは、アルミ製とスチール製の2種を同梱し、状況に合わせて選択することでフレックスを変更することが可能です。
By narrowing the width of the bulkhead, chassis flexibility has more optimized. It is easy to fit various road surface conditions, to increase the traction.
In addition, screws that fix the upper and lower bulkhead and upper deck are bundled with two types of screws, aluminum and steel, and it is possible to change the flex by selecting according to the conditions.
ハイパワー化とフレックス シャーシに対応すべくセンター プーリーを両支持、左右連結式とし、モーターマウントと共にシャーシへの固定を左右対称にできる設計を採用、駆動効率も高めました。センターバルクやバッテリーストッパーを兼ねたポストはスペーサーの追加でアッパーデッキと固定することも可能なので、前後のフレックスバランスを調整することもできます。
To support high power and flex chassis, the center pulley was R/L separate type to support the gear in sandwich, and adopted a design that enables symmetrical fixation to the chassis together with the motor mount and driving efficiency has improved. It is also possible to fix the center bulk and the post which also serves as the battery stopper with the upper deck by adding a spacer, so you can also adjust the front and rear flex balance.
リヤにはシャーシ ロールを的確に制御し、コーナリング時のシャーシ挙動をコントロールする、カーボン グラファイト製ロール プレートを新規採用。
A carbon graphite roll plate is newly adopted that controls the chassis roll accurately and controls the chassis behavior at cornering.
バッテリーの固定はシャーシのねじれに影響するグラステープ止めではなく、ある程度フローティングすることのできるバッテリーホルダー方式となりました。バッテリーの脱落も防止でき、交換の手間も省けます。
The battery fitment is not a glass tape that affects the twist of the chassis, but it is a battery holder system that can float to a certain extent. It is also possible to prevent the battery from falling off and saving you for the quicker replacement.
使用するマテリアル一つ一つまでこだわり吟味することで、高い耐破損性能を実現したパーツは、激しいレースでのサバイバル性能を高めます。また、ランニングコストの低減にもつながり、様々なレベルのユーザーに、よりRCレースをお楽しみいただけます。特に破損の心配な前後サスアームは、走行性能を維持しながらも剛性の向上を果たし、大幅に耐クラッシュ性を高めています。
By thoroughly examining the parts shape as well as the parts used, it becomes hard to be affected by environmental changes such as climate and temperature, and even under the extreme situation of racing, we constantly demonstrate the high performance of the original chassis I can do it. From the Sunday driver to the high-end users fighting the world championships all users who have “BD9” will be able to feel the performance and be the best choice for users wishing to win!
前後のショック アブソーバーは、AXON社とのコラボで生まれた、BD9専用設計のハイビッグボア ウルトラショートショックを採用。またスプリングもシャーシバランスに合わせ前にプログレッシブ タイプ、後にはリニア タイプのBD9専用設計品を採用しました。路面の微細な凹凸やマシンの挙動を的確に吸収し、常にトラクションを感じられ、マシンをコントローラブルな状態とします。
Front and rear shocks are high big bore Ultra short shock specially designed for BD9, produced in collaboration with AXON. In addition, the front and rear springs are optimized version in accordance with the chassis balance. It accurately absorbs minute unevenness of the road surface and behavior of the machine, always felt traction, stay on the machine controllable all the time.
ステアリングレスポンスの向上に欠かせないステアリングベルクランクとセンターリンクはアルミ製を採用。
Steering bell crank and center link are aluminum made for improving steering response.
■BD9キット早期購入キャンペーン
11月20日までにご発注頂きました”BD9”キットには、足回りのスペアパーツ5点(合計金額¥5300分)が同梱する早期購入キャンペーンを実施します。
(キャンペーン同梱のグラファイト製スペアパーツ)
・ステアリングブロック 左右セット
・フロント ハブキャリア 左右セット
・リヤ ハブキャリア 左右セット
・フロント ロアサスアーム 左右セット
・リヤ ロアサスアーム 左右セット
駆動系の主なベアリングには高精度で回転効率の高いプレシジョンベアリングを採用。
Precision bearings with high rotation efficiency are adopted.