BD9 セッティングスキル:INDEX
BD9 Tuning tips:INDEX
走行性能の高さと扱いやすさで好評を頂いている新型ツーリングカー”BD9″ですが、その性能を余すこと無く引き出すHow toを大公開!チームヨコモが培ったノウハウをご紹介いたします!
シャーシパーツ関連
● オーバーハングの軽量化で運動性能を高める BD9用 軽量バンパーブレース
● マルチ ウエイト プレートで低重心化と重量バランスを最適化
● ヨコモ独自のレーシング モジュールを採用したハード メインシャーシ
● センター バルクヘッドプレートの固定方法
● センター バルクヘッドプレートとリヤロールプレートでトラクション調整
● ビスの材質でマシンの特性を調整
● サーボマウントの固定はスチール製ビスor高精度チタンビスで
● シャーシフレックスを引き出す薄型アッパーデッキ
● シャーシフレックスを阻害しないバッテリーホルダー
● 専用ウエイトによるマシンバランスと剛性の調整
Chassis parts
● Lightweight bumper brace for BD9 that enhances performance with lighter overhangs
● Adjust balance & Low CG with Multi Weight Plate
● Hard main chassis designed with YOKOMO Racing Modules
● How to fix the center bulk plate
● Traction adjustment with center bulkhead plate and rear roll plate
● Changing the flex using different material screws
● Fix the servo mount with steel or high precision titanium screws
● Thin Upper Deck to change chassis flex
● Battery holder and chassis flex
● Adjustment of car balance and flex with BD9 weight system
サスペンション関連
● 路面適合幅を広げるNEWオプション各種
● ショック作動を極めるヘビーフッ素コート ショックシャフト
● バネ下重量の低減は効果絶大!
● フロント用 リニアスプリング登場!
● フロントにリニアスプリングを使用する際の車高調整
● スプリングカップの入れ間違いによる車高の不具合
● 慎重な作業がスタビライザーのスムースな作動を生む
● サスマウントブッシュをしっかり装着
● サスマウントの固定に注意して左右バランスを最適化
● RTC(リヤ・トー・コントロール) サスペンションの使い分け
● ショック位置の管理でマシンバランスを維持
Suspension
● Various NEW options for widening the road compatibility
● Reducing unsprung weight is highly effective !
● Front Linear spring
● Adjusting the height when using a linear spring at the front
● Incorrect Spring Cup for Ride Height
● Careful work produces a smooth operation of the stabilizer
● Perfect mounting of the suspension bushings
● Optimize left/right balance through correct suspension mount alignment
● Rear Toe Control (RTC) Suspension set up
● Keep machine balance with New shock cap nut